2007

2003 | 2004|2005 | 2006|2007|2008|2009|2010|2011|2012|2013|2014|2015|2016|2017
JaanuarVeebruarMärtsAprillMaiJuuniJuuliAugustSeptemberOktooberNovemberDetsember

30. jaanuar

Külastasime Lääne Maavalitsuse Perekonnaseisuosakonda, kus selgitusi jagas Perekonnaseisuosakonna juhataja pr. Merike Nuudi. Külaskäigul osales 13 Läänemaa osakonna liiget ja üks uurija Hiiumaalt.

17.veebruar

toimus kohtumine Lääne Maakonna Keskraamatukogu direktori pr. Ilme Sepaga, kes tegi väikese ekskursiooni raamatukogu ruumides. Osales 7 osakonna liiget.

10. märts

Tartus toimus EGeS aastakoosolek. Läänemaalt osales aastakoosolekul 3 osakonna liiget.

24.märts

Osakonna koosolek Lääne Maakonna Keskraamatukogus, osales 12 liiget. Edastati infot järgnevatest üritustest ja reisidest, kokkuvõte Tartus toimunud aastakoosolekust.

28. aprill

Läänlased käisid vastukülaskäigul Järvamaa osakonnal. Järvamaal käis 20 läänlast.

12. mai

Haapsalu Lasteraamatukogus toimus meeldiv kohtumine pärimuskultuuri õpetaja Ene -Lukka Jegikjaniga, kellega koos arutleti teemadel pärimuskultuuri osast tänapäeval ja meie osast selle püsima jäämisel. Ühisest laulmisest ja tantsust tundis rõõmu 10 seltsi liiget ja 4 külalist.

09. juuni

Toimus 4. Läänemaa osakonna reis, seekord Hiiumaale. Reisijuhiks oli endiselt hr. Mart Helme. Kaunis ilm saatis reisist osavõtjaid hommikusest praamireisist alates. Tutvuti Pühalepa kirikuga ja külastati Hiiu Suuremõisa mõisat. Vaemla töötavas villaketramismuuseumis said soovijad kaasa osta villatooteid, vägilase Leigri kuju juures end pildistada. Külastati Kassari kabelit ja Emmaste kirikut. Sõru rannas kuulati vana laeva saamis ja koju saabumislugu. Julgemad ronisid Kõpu tuletorni, piknikulised nautisid kaunist suveilma. Mööda Rattagu käänulist kruusateed jõuti Luidja randa, kus sai varbad kasta merevette. Pärast põgusat pilguheitu Kõrgessaare mõisa viinaköögile jõuti Reigi kirikusse ja surnuaeda. Mihkli talumuuseumi õuel sai ringi jalutatud ja ühine regilaulgi Sirje Kaasiku eestvedamisel lauldud. Hiiumaa reisi tegid veel meeldivamaks Haapsalu Muusikakooli õpetajad, kelle eestvedamisel kõlas kirikutes kaunis muusika. Ristimäel oli igal ühel võimalus oma külaskäigust Hiiumaale jätta maha väike loodumaterjalidest ristike. Kärdlas külastati kirikut ja Hiiumaa muuseumi. Hilisõhtune praam viis päikeseloojangu saatel Haapsalu poole 47 rahulolevat läänlast.

04.  – 05. august

EGeS suvepäevad Saaremaal.

27. oktoober

Osakonna kogunemine toimus Läänemaa Keskraamatukogu ruumides. Senine esimees Elle Narusk ja sekretär Aire Nilb olid k.a. augustis lahkunud EGeS-st. Seega oli vaja lahendada küsimus – mis saab edasi? Ühiselt otsustati: jätkame osakonnana ja valime juhatusse nüüd viis liiget. Juhatusse valiti: Eha Jaaks – esimees, Anu Ulm – kroonik, Maidu Leever – kodulehe haldur, Ülle Tiidermann – kassapidaja ja Avo Kiisk – nõustaja. Ühiselt arutati veel uue aasta plaane.

24. november

Kogunesime Läänemaa Keskraamatukogu ruumides, kus Maidu Leever tutvustas Brother’s Keeper programmi võimalusi sugupuu andmebaasi koostamisel ja viimaste versioonide muudatusi. Arutasime aastaplaani.

15. detsember

Osakonna Jõuluüritus. Külastasime Eesti Vabaõhumuuseumi Rocca al Mares ja tutvusime eesti talurahva jõulutegemistega. Viibisime justkui külas oma erinevatel aegadel elanud esivanemate kodudes. Tõdesime – esivanemate rasked elutingimused ja paikne eluviis on kujundanud meie kodutalu laadi ning näo. Kui palju tarkust oli meie esivanematel. Kõik oskused ja teadmised anti edasi põlvest-põlve. Meieni need jõudnud ei ole! Seal need talud olid: Sassi-Jaani Kullamaalt – see kõige vanem; Pulga Põhja-Eestist – osalesime jõulumängudes, maitsesime koduleiba ja –kalja, nägime tanguvorsti tegemist; Härjapea Põhja-Eestist 20. saj. kodukultuuri näide – nii uhke ja peen; Sutlepa kabel – aastast 1699; Kuie koolimaja – osalesime kooli laulutunnis nagu päris, laulsime koos Oh, jõulupuu, Püha öö,…; Sepa talu – valasime õnne ja meile ennustati tulevikku –ikka head; Kolu kõrts – meeleolukas ühislõuna, milleks olid lihtsamad ja peenemad talutoidud. Toredale üritusele oma osa andis muuseumi fantastiline giid. Täname Teda! Kahju oli lahkuda!